Daar gaan we dan 4 maanden weg naar azie! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Barbara Loenen - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan 4 maanden weg naar azie! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Barbara Loenen - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan 4 maanden weg naar azie!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

11 Oktober 2016 | Zuid-Korea, Seoel

Nou hier is die dan mijn eerste reis verslag. 10 oktober ben ik vertrokken uit Amsterdam uitgezwaaid door mijn paps mams oma en beste vriendinnetj. klunzig als ik was bij de handbage controle alle paaltjes omgegooid en jahoor mijn tas was niet goed en ging open "verdachte tas" vloeistof en electonica na wat gedoe mocht ik toch door en rolde mijn spullen gezellig over de vloer. Vanaf toen ging gelukkig alles vlekkenloos ik hou het maar op zenuwen en mijn "inner"kluns.

Vandaag ben ik aangekomen in Seoul - Zuid Korea, ik vloog het eerste deel met klm tot Dhubai en daarna met Etihad airways kan niet anders zeggen dan wat een super maatschapij en wat een beenruimte ik kan niet eens zeggen dat 17 uur reizen zwaar was misschien was het de adrenaline geen idee maar heb mij prima vermaakt en ook heerlijk geslapen haha. Interessant bij aankomst op het vliegveld is dat je voor je bagage in een trein/metro hoe je t noemen wilt moet 1 halte om bij de bage banden tekomen ik vroeg mij op dat moment hard af of dat juist was en met mij een Deense jongen we raakte aan de praat en bleken deels een zelfde route af te leggen en wisselde gegevends uit het is leuk om te zien hoe je met een rugzak op je rug veel sneller contact maakt dan normaal.

Maar ten moest ik nog mijn hostel vinden Korea heeft een ov kaart pincipe de Tmoneycard heel handig als je weet welk station je eruit moet ik was verkeerd gestuurd en toevallig zat er een aardige jongeman naast me die mijn briefje bekeek en begon te google en vroeg waar ik heen ging. Hij belde mijn hostel en is vervolgends helemaal mee gereist naar mijn hostel omdat die zeker wilde zijn dat ik er goed aan kwam. De mensen willen je hier graag helpen als ze merken dat je tourist bent en zijn dan ook verbaasd als je ze er iets voor terug wilt geven "mijn bedankje was een pakje hollandse stroopwafels".
Vandaag ben ik niet verder gekomen dan een douche en een rondje door de buurt dus over de stad update ik jullie later.

Wel wil ik nog even kwijt dat ik bof met al die lieve mensen om mij heen wat een boel berichtjes op fb, whatsapp, kaartjes, cadeautjes, zowel van familie,vrienden, collega's, als klanten. Soms gaat het even aan je voorbij maar als je weg bent of gaat besef en wadeer je dat soort dingen des te meer.

Blij verrast was ik dan ook met mijn suprise uitzwaai receptie die er was georganiseerd met een super gaafe taart. Super lief van iedereen dat ze nog even gedag kwam zeggen, ook een aantal die ik niet verwachte dat ze nog even de moeite namen mij een fijne reis te wensen.
Bijj jullie is het middag maar hier 8 uur later dus na zo een lange reis ga ik lekker slapen, morgen vroeg op om Seoul te ontdekken.

  • 11 Oktober 2016 - 13:47

    Carolien:

    Lieve Bar,

    Wat heerlijk om te horen dat je veilig aangekomen bent, miss met wat kleine strubbelingen maar die horen er bij.
    Slaap lekker en geniet daar in Seoul

  • 11 Oktober 2016 - 18:10

    Marianne:

    Lieve Barbara wat fijn dat we al zo snel iet van je horen en dat de reis goed is verlopen.
    Geniet er van en veel succes

  • 11 Oktober 2016 - 18:13

    Bianca:

    Super Bar om je reisverslagen te lezen. Hou ons op de hoogte van je avonturen! k lees het met veel plezier en ik ga je blog bijhouden want ik wil er geen een missen hoor!!

  • 11 Oktober 2016 - 18:28

    Theo:

    Hee Barbara, nog maar een dag weg en al zoveel leuke mannen om je heen. Heel veel succes met je ervaringen, geniet van alles die hulp. Maar......wees op je hoede.

    Theo

  • 11 Oktober 2016 - 20:51

    Alfons Verbiest:

    Hoi Barbara,

    Spannend hè? Ik blijf je berichten volgen hoor. Heel veel plezier de komende 4 maanden.

  • 11 Oktober 2016 - 21:41

    Wilma Van Lijkf:

    hallo meissie, leuk hoor om zo alles van je te lezen.Veel plezierdikke kus Oma

  • 12 Oktober 2016 - 02:50

    Willem Loenen:

    Hallo Bar Fijn dat je goed bent geariveerd en heel veel plezier in de jungle en vooral genieten.
    o'ja bij het adres vergeten Holland neer te zetten
    Groetjes je Oompje...

  • 12 Oktober 2016 - 12:18

    Rene:

    Hoi Bar
    Goed bericht dat alles goed verlopen is .
    Veel plezier en hou ons allen op de hoogte van wat je allemaal doet daar beneden.Groetjes Trea,Demi en René

  • 15 Oktober 2016 - 13:11

    Hetty:

    Hoi Buurmeisje Barbara,
    Wat leuk om je reisavonturen bijna op de voet te kunnen volgen! We hebben al enkele mooie foto's voorbij zien komen en we zijn blij dat je bij je aankomst zo fijn bent geholpen. Het verbaast ons overigens niet dat het jonge mannen waren, hoor ;-)
    Geniet maar van al het moois dat je nog gaat zien en we kijken graag met je mee.
    Liefs en groetjes,
    Bob en Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Ik ben Barbara, ik ga 4 maanden backpacken door Azie, beginnend op 11 oktober in Zuid- korea, dan door naar Myanmar, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Filipijnen, Maleisie. En kom dan op 14 februari weer thuis in Nederland aan.

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 7487

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2016 - 14 Februari 2017

Mijn eerste backpackreis

Landen bezocht: